AKU JIWANG???

Assalamualaikum…


Siapa daku dihati mu?

Adakah kau menyayangi diri ku?

Kalau semua nak tahu, sejak akhir-akhir ni beginilah perasaan yang menyelubungi hati aku yang sedang dilanda masalah. Atau dengan lebih tepatnya, masalah dengan hati dan juga perasaan.

Sebenarnya aku sendiri pun peliklah dengan diri aku ni. Bila aku jatuh cinta aku menyayangi seseorang, pasti hati aku akan jadi jiwang dan dengan lagu yang cinta-cinta. Padahal aku bab cinta-cinta dan juga bab jiwang ni yang aku cuba nak jauhkan sebab bagi aku semua ni menyusahkan diri sendiri dan juga orang yang berada disekeliling. Tapi bila cinta itu datang jug, aku jadi cair macam ais. Aku cukup pelik.

Atau itu memang lumrah seorang manusia yang mempunyai perasaaan dan hati? Adakah?


Tapi yang pasti, apa yang aku nampak. Kadang-kadang apabila kita mempunyai perasaan yang macam ni, sebenarnya elok untuk satu hubungan. Tapi kadang-kadang sebaliknya kerana jika kita terlalu ikutkan hati yang jiwang dan sayang semua akan jadi tak kena. Sampaikan semua benda yang ingin kita lakukan semua tidak akan berjalan seperti yang sepatutnya.

Jadi, nasihat untuk diri aku dan juga pada semua yang membaca blog aku ni. kalau kita nak bercinta dan menyayangi pasangan kita, tidak salah sebenarnya. Tapi kalau boleh, pastikan ada batasannya kerasa takut jika berlaku sesuatu perkara dalam perhubungan itu, kita tak mampu untuk menampungnya. Jadi cuba kurangkan dan jangan terlalu ikut akan perasaan.


(tetapi ini semua hanya nasihat dari aku yang masih baru dan masih mentah dalam menjalani rona hidup di atas dunia ini. Dan kalau nasihat aku bercanggah dengan apa yang sepatutnya, harap MAAF ye?)


Comments

Popular posts from this blog

CABARAN

MASA