Posts

Showing posts from 2014

SELAMAT TAHUN BARU 2015

Image
ASSALAMUALAIKUM…
ALHAMDULILLAH pejam celik, pejam celik setahun telah hampir ke penghujungnya. ALHAMDULILLAH dalam masa satu tahun ini, Allah masih memberi peluang untuk aku bernafas dan hidup di atas dunia ciptaan-Nya ini.
Siapa sangka, dalam satu tahun yang bila difikirkan balik merupakan satu jangka masa yang panjang, boleh berlalu pergi dengan begitu cepat tanpa sesiapa pun mampu untuk hentikannya. Dan dalam jangka masa itu jugalah perlbagai cerita sedih dan gembira, suka dan duka dalam kehidupan aku, kehidupan family aku, dan juga kehidupan rakan-rakan aku yang turut memberikan tempias pada aku telah dilalui dengan tenang.
Walaupun, hampir masuk ke tahun baharu ini masih ada perhubungan atau masalah yang masih belum dipulih atau diselesaikan. Bak kata orang kat sekeliling aku, benda buruk bertambah menjadi buruk, benda yang baik bertambah menjadi baik. Ada yang susah untuk mencari jalan penyelesaiannya sebab masing-masing tinggi dengan ego masing-masing termasuklah aku jugak. …

STRESS?

Image
Sapa yang dekat dunia ni yang x pernah stress yang sampai kadang-kadang semua orang yang ada kat sekeliling boleh kene marah tanpa sebab atau tanpa salah sikit pun dekat kita? Aku rasa mesti semua orang pernah rasa macam tu kan? Bukan aku sorang je yang jadi macam tu kan? Bukan aku sorang saja yang stress sekarang ni kan?
Jujur aku cakap sekarang yang aku dalam mod yang STRESS!!! Susuh aku nak cakapp yang apa sebabnya stress aku sekarang ni sebab banyak sangat sumber-sumber yang tak sepatutnya membuatkan aku stress dengan semua orang. Sampai budak-budak pun aku boleh marah. Sabor je la…
Minggu ni memang sangat merunsingkan. Yang pertama, pasal opah aku. Baru-baru ni opah aku da kemalangan skit dan masa benda tu berlaku, aku ada dekat rumah. Jadi dalam masa yang sama, aku takut yang aku akan menjadi punca dengan apa yang berlaku dekat opah aku. Aku takut yang akau akan dipersalahkan dengan apa yang berlaku dan dalam pada masa yang sama aku rasa mereka pasti dah x percaya untuk opah ak…

SUPERHEROES (The Script)

Image
SUPERHEROES"The Script"
All her life she has seen
All the meaner side of me
They took away the prophet's dream for a profit on the street

Now she’s stronger than you know
A heart of steel starts to grow

All his life he's been told
He’ll be nothing when he’s old
All the kicks and all the blows
He won't ever let it show

'Cause he's stronger than you know
A heart of steel starts to grow

When you've been fighting for it all your life
You've been struggling to make things right
That’s how a superhero learns to fly
Every day, every hour
Turn the pain into power

When you've been fighting for it all your life
You've been working every day and night
That’s how a superhero learns to fly
Every day, every hour
Turn the pain into power

All the hurt, all the lies
All the tears that they cry
When the moment is just right
You see fire in their eyes

'Cause he’s stronger than you know
A heart of steel starts to grow

When you've been fighting for it all your life
You've be…

KEPUTUSAN HAMPA

Assalamualaikum..
otak aku buntu hari ni... buntu sesangat-sangatnya... nak tau sebab apa aku buntu? sebab apa yang aku harapkan selama hampir lapan bulan ni, aku tak dapat. harapan aku untuk mengubah pndangan orang terhadap aku dan family aku tidak dapat ditangan aku.
tipulah aku klau aku ckap yang aku tidak hampa sdkit pun sebab ramai lagi yang dapat kputusan yang menghampakan mcam aku hari ni, tapi kecewa tu ttap jugak ada walau aku cuba hindarinya. tapi hrapan aku masih tidak terhenti disini. rayuan tlah aku hntar, dan skrng hanya tnggu kputusan lagi sbulan dan kalau ini pun memberikan kputusan yg hampa kepada aku, mgkin aku akan fikirlan cdangan dan prncngan yg lain.
seperti bapak aku cakap, mungkin dengan aku tak dapat yang aku mntak ni, Dia pasti telah menetapkan rancangan yang lebih baik untuk aku pada msa akan datang. dan mungkin rancangan yang aku rasa elok pada aku hari ini, tidak akan elok pada masa akan datang. Dia tahu apa yang terbaik untuk kami semua.
kepada kwan aku yang …

CORETAN HARI RAYA

Image
ASSALAMUALAIKUM..
DH LAMA AKU RASA AKU TAK BERCELOTEH DALAM BLOG AKU NI. SBLUM NI ASYIK ADA JE NEW POST YANG AKAN NAIK DALAM BLOG AKU NI. TAPI SJAK AKHIR2 NI AKU SIBUK SIKIT DNGAN MCAM2 MASALAH YANG TIMBUL DARI SMUA SUDUT. SUDUT FAMILY, SDUT KWAN N TAK LARI JUGAK DARI SUDUT DIRI AKU SENDIRI. SO SBB TU AKU TAK BRPA ADA MOOD NK TULIS DALAM BLOG NI.
TP STELAH SYAWAL MENJELANG, ALHAMDULILLAH SMUA BENDA MAKIN MENJADI RINGAN DAN KEMBALI SEPERTI BIASA. MUNGKIN ADA HIKMAH DISEBALIK SEMUA YANG JADI. SIAPA YANG TAHU KAN?
JADI BILA HARI RAY AIDIL FITRI MENJELANG, MACAM2 PERKARA GEMBIRA YANG ADA. SEMUA BAGAIKAN MIMPI. KWAN YANG DH LAMA MENYEPI SJAK SPM DLU, DTG BERAYA UMAH AKU. ORANG YANG SELAMA INI HANYA MENDENGAR NAMA, JUGA DATANG BERAYA UMAH AKU UNTUK JUMPA FAMILY AKU. N YANG PALING PENTING DAN PALING MNYERONOKKAN IALAH, FAMILY AKU BLEH G BERAYA UMAH OWAG TU. HEHEHE.. (JANGAN PKIR LAIN TAU? AKU CAKAP PSAL ABG AGKT AKU.)
TAPI ADA JUGAK YANG MASIH TTAP SAMA. IAITU BILA DIA ADA, SEORANG LAGI TAK …

KEEP HOLDING ON

Image
KEEP HOLDING ON (Avril Lavigne)

You're not alone Together we stand I'll be by your side, you know I'll take your hand When it gets cold And it feels like the end There's no place to go You know I won't give in No I won't give in
Keep holding on 'Cause you know we'll make it through, we'll make it through Just stay strong 'Cause you know I'm here for you, I'm here for you There's nothing you could say Nothing you could do There's no other way when it comes to the truth So keep holding on 'Cause you know we'll make it through, we'll make it through
So far away I wish you were here Before it's too late, this could all disappear Before the doors close And it comes to an end With you by my side I will fight and defend I'll fight and defend Yeah, yeah
Keep holding on 'Cause you know we'll make it through, we'll make it through Just stay strong 'Cause you know I'm here for you, I'm here for you …

DUA PERKATAAN

Image
“Terima kasih. Thank you. Salamat.”
Perkataan-perkataan diatas memang kita nampak sikit je yang hanya mempunyai beberapa patah perkataan dan juga beberapa suku kata yang tidak sampai 5 saat pun untuk kita sebut. Tapi kenyaatan yang harus kita percayaai ialah perkataan yang pada mulanya kita anggap mudah atau simple untuk disebut inilah merupakan perkataan yang begitu susah untuk dikeluarkan oleh seprang manusia atau hamba Allah S.W.T tidak kita sama ada lelaki atau perempuan.
Mungkin pada sesetengah manusia perkataan-perkataaan ini tidak menggambarkan apa-apa kepada sesiapa pun sama ada mereka sebut atau pun tidak kerana mereka mungkin berpendapat apa ada pada dua patah perkataan yang hanya mempunyai lima suku kata dan dua saat untuk menyebutnya. Dan kita tak boleh nak lepas pandang yang mungkin mereka tak sebut benda tu sebab mereka nak cepat kejar sesuatu yang lebih pending bagi mereka (bersangka baik).
Mungkin juga mereka tidak sedar yang dengan hanya dua patah perkataan ini mampu …

MIMPI

Image
Mimpi? Apa itu mimpi? Adakah mimpi itu hanya satu mainan tidur atau mimpi itu satu benda yang bakal berlaku dalam hidup kita. Orang tua-tua pernah cakap kalau kita bermimpi pada waktu subuh, mimpi itu akan menjadi kenyataan dan kalau kita mimpi pada waktu tengah hari (ni pada sapa yang suka bangun lambat), mimpi tu hanya mainan tidur? Boleh ke kita percaya pada apa yang orang sebelum kita itu cakap? Sedangkan kita tak tahu benda itu sahih atau pun tidak.

Tapi aku percaya satu mengenai mimpi, yang semua orang akan sokong dengan apa yang aku percaya dan dengan apa yang akan aku cakap sebentar lagi. Betul tak?
Sebenarnya aku Cuma percaya yang mimpi ini membuatkan membuatkan hati kita kadang kala menjadi sedih sekiranya mimpi itu menyedihkan, menjadi marah apabila mimpi itu tidak seperti yang diinginkan, menjadi gembira apabila perkara yang tidak akan menjadi nya muncul dalam mimpi, dan berada tidak puas hati apabila semua itu hanya mainan tidur semata-mata.

Itulah yang terjadi kepada ak…

PEMBOHONGAN!!!

Image
Pembohongan? kita sebagai manusia tentu pernh berbohongkan? tipu la klau kita katakan yang kita x pernah berbohong walau sekali pun, sebb kita semua ni bukan baik sangat yg x pernah meipu tapi tipu ni ada banyak bahagian dan bleh dikategorikan kepada banyak bahagian.
penipuan ni boleh dibahagikan kepada beberapa iaitu penipuan atau berbohong kepada:

diri sendiriibu bapaadik beradikgururakankekasihsuami/isteriDLL.. tapi pernah tak kita fikir bahawa bila sekali kita meipu walaupun menipu demi kebaikan, satu hari nanti pernipuan itu akan makan balik diri kita (bukan maksud dia NGAP kita) yang buatkan susuh diri kita balik.. dan macam tu jgaklah yang jadi pada diri aq, tapi bukan aq yang brbohong (aq tak cakap aq xprnah bohong).. ni bila ada yg brbohong pada aq... mgkn aq pada mulanya kne sdar bila dia mulakan SEMUA ni dengan satu pembohongan yang begitu jlas dan sepatutya kne bersedia dgn pembohongan dia yang lain, tap aq trlupa yang dia macam tu sampailah dia tunjukkan diri dia yang sebe…

SIMPANAN RAHSIA

Image
manusia mana yang dalam dunia yang luas ini tidak ada RAHSIA yang dia simpan? manusia mana yang sentiasa berterus terang mengenai dirinya kepada semua orang?
minggu ni aq rahsia hidup aq penuh dengan pelbagai rahsia yang perlu aku simpan demi diri aku dan juga demi orang disekeliling aq yang mempercayai aq...
miggu ni juga ada dua benda yng terjadi pada aku. yang PERTAMA, mggu ni aq berasa sungguh menyesal sbb aq pernah memberi tahu seseorang mengenai rahsia aq dulu yang kini telah memakan hidup aq smula. perkara yang aq ceritakan itu telah sampaikan ke orang lain sehinggakan perkara itu menjadi bahan usikan yang bg aq tidak patut dia lakukan. memang dia dah mintak maaf pada aku apa yang dia dah lakukan tap dalam diri aq, aku masih menyesal sbb mencerikan hal itu kepada dia. namun, penyesalan kini sudah tidak berguna lagi. yang berguna sekarag hanya pengajaran yang aku dapat atas apa yang berlaku.
KEDUAnya, aq rasa tak salah jika seorang rakan (A) yang mempunyai masalah menceritakan m…

MASA

mungkin betul apa yang orang selalu cakap yang masa akan berlalu dngan begitu pantas tanpa kita sedar akan ia berlalu. mungkn kalau kebiasaannya orng tidak akan menghiraukan akan berlalunya masa kerana bagi mereka walau dirisaukan mcm mn skalipun ia ttap akan berlalu dengan begitu pantas, tetapi apabila ia telah berlalu mungkin kita akan berasa begitu ingin kembali kepada masa dan ketika yang begitu kita inginkan. dengan seiring berlalunya masa, peribadi dan cara seseorang juga turut akan mengalami perubahan yang mungkin kita tidak dapat lihat jika dengan sekali pandang tetapi ia dapat dilihat jika kita tahu siapa dirinya sebelumnya. dalam hidup aku sekarang, berlalunya masa telah menyebabkan aku begitu kenal akan hati budi seseornng, cara pemikiran, cara perlakuan dan sebagaikan dalam diri orang yang sentiasa berada disekeliling aku. mungkin pada orang yang membaca apa yang aku tulis ni akan beraggapan yang aku suka menilai seseorang, namun ia tidak benar. sebb kdang2 kita x prlu me…

PENDATANG DENGAN KEIZINAN

Image
assalamualaikum smua... dah lama x update blog lagi satu ni.

baru2 ni aq da masukkan e-novel yang baru suku je siap kat dalam blog anakmarzukistory.blogspot.com n pa yang aq tngok ada jugak yang baca pa yang aku tulis tu... hehehe.... tak sngka pulak aku... aq ni baru je nk berjinak2 dngan menulis ni sebb bila aku menulis ni aq dpat keluarkan semua fantasi, hayalan dan imaginasi yang sentiasa penuh dekat dalam kepala aku ni. hahaha... dengan aku tulis smua bnda ni, xdalah fantasi aku hilang mcm tu je,... hehehehe...

dan sekarng ni dua orang kawan aku ni dah mula plak nk mn'jebak"kn diri balik dalam blog ni, so kalau sapa yang sudi tngok atau baca blog depa, klik la link kat bawak ni:

http://myordinarylifefullofmemory.blogspot.com/
http://atikahshah.blogspot.com/

#jgn marah korang...

MENYENTUH HATI

Assalamualaikum.....  dah lama aku x update blog yang lagi satu ni, sampaikan da pulak orang perasan yang blog aq ni dah seminggu xda cerita yang naik. hahaha... dia sowang je la yang prasan, yang lain mgkn x prasan kut. sekarang ni aku sibuk sikit sbb nagh sbuk cari kerja. dah nak dkat dua bulan aku bercuti, jadi bila dah puas cuti baru la mula cari kerja. tp sekrang ni cuma tnggu depa talipon aku je. resume dah dhantar, jd just wait and see... tapi bukan itu yang aku nak ceritakan skrang ni, tap yg aku nak critakan skrang ni mngenai hati. bukan niat aku nk membuka aib orang lain sbb aq x mention sapa2 pun kat sini tapi bnda ni sjak zaman skolah lagi dah jadi. bukan seorang tapi ramai yang rasa bnda yang sama. kdang2 aq tngok depa dah pnat dengan apa yng jd. daripda hubungan yang baik, ambik brat akan satu sama lain kini menjadi masam antara satu sama lain. bnda tu jadi hanya dsbabkn satu bnda je. ayat yang mnyetuh hati mereka. tapi bukan sntuhan yang mnyebabkan orang trharu tapi sn…

FRIENDSHIP

Image
Minggu ni aku rasa minggu yang paling sedih bagi aku. dalam satu minggu yang panjang ni, aku rindukan smua benda. aq rndukan dia yang bagaikan sdah lupa apa yang dia janjikan pada aku dulu, aku rndukan kenangan bersama sahabat-shabat aku dah totally dah berubah jauh sangat daripada dulu. aku rndukan mereka sngat2... aku rndukan knangan kami yang bersuka ria bagiakn giler dalam kereta, aku rndu kn glak ketawa kami yang kini sudah hilang. aku rndukan kwan2 aku yg sanggup mndengar cerita aku yang owag lain x snggup untuk berdamping aku. aq rsa depa kwan yang terbaik kepada aku sbb depa terima aku seadanya. walaupun pernah owag bagi amaran pada aku supaya menjauhkan diri dari mereka ni, tp mreka ni lah yang selalu disamping aku bila aku ssah. mereka ni la yang sntiasa tolong aku. bukan owg yang bagi amaran tu.
jd aku sangat mghargai mereka yg berada disamping aku. you guy is always in my heart anda i really hope that our friendship will be until jannah. i hope u guys can always be with me…

SALAM TAHUN BARU

Image
Assalamualaikum dan Salam tahun baru aq nk ucapkan kat semua kwan2 aq....
sepanjang tahun 2013, alhamdulillah aq dah cuba sebaik mungkin untuk jalani dengan sebaik mungkin dan kini muncul pulak tahun 2014 yang aq tak tahu lagi macm mana cara aq jalani. insyallah aq akan cuba jalaninya lebih baik berbanding tahun sblumnya brsama kawan2 aq yang sentiasa berda disisi aq dan juga bersma family aq yang x pernah jauh dari aq..

Azam?
untuk tahun ni aq xda la plak azam sebab aq nak tahun ini berjalan mngikut apa yang sepatutnya n lagi pun kalau aq da azam untuk tahun 2014 ni pun blum tentu aq dapat capai azam tu... hahaha.... tapi aq akan cuba untuk jalani tahun ini dengan penuh kegembiraan dan menjauhkan dari kesediahan...