Posts

Showing posts from April, 2015

KEHILANGAN LOGIKAL

Assalamualaikum..
Siapa dalam dunia ni yang tidak pernag jatuh cinta? Siapa dalam dunia ni yang tak pernah menyayangi seseorang atau disayangi oleh seseorang? Walaupun sekali? Siapa boleh mengaku? 
Tetapi bagi aku, semua orang pada zaman moden sekarang pasti pernah dalam hidup mereka walau sekali jatuh cinta. Sebab apa aku berani cakap macam tu? Sebabnya budak darjah 1 zaman sekarang pun dah pandai bersayang-sayang denga awek atau teman lelaki mereka dalam facebook atau apa sahaja laman sosial. Jadi sebab tu aku berani kata yang pada zaman sekarang begitu susah untuk mencari seseorang yang masih suci dalam percintaan.
Begitu juga aku. Aku pernah menyayangi dan di sayangi seseorang untuk beberapa kali. Hati aku pernah beberapa kali jatuh cinta dengan seseorang yang aku fikir mampu membuat aku tersenyum, membuat aku gembira dan juga mampu menjadi penaik semangat untuk aku. Tapi ada betul juga kata orang lain, yang kebanyakan cinta pada zaman persekolah adalah cinta monyet.
Namun, umur a…

KEMBALI BERSUARA

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.
Aku dah lama x menulis dekat blog ni atau dalam kata lainnya aku dah lama x update. Aku kebelakangan ni sibuk sikit dengan urusan aku nak smbung belajar, sibuk dengan urusan nak pindah dari Ipoh ke Taiping dan juga sbuk menjaga hati2 orang sekeliling aku tidak kira lama atau baru.
Bab sambung belajar tu. Ya, aku akan sambung ambil ijazah selepas hampir setahun setengah aku menganggur tanpa ada sebarang hasil yang aku lakukan. Sampaikan apa yang aku buat tu, telah mendatangkan dosa kering pada orang sekeliling aku. Sebab apa aku cakap macam tu? sebabnya ialah, aku yang x belajar dan x bekerja ni buatkan da sesetengah orang yang suka menjaga tepi kain orang lain, membawa mulut pasal aku. Dan tidak cukup dengan itu, boleh pulak kaitkan dengan family aku yang tak da kena mngena. Sbor je la.
Bab pindah Taiping ni pulak. Sejak opah aku jatuh aritu, aku buat kputusan sudah smpai masanya untuk aku pindak ke Taiping dimana rumah keluarga aku sendiri bera…