KEHILANGAN LOGIKAL

Assalamualaikum..

Siapa dalam dunia ni yang tidak pernag jatuh cinta? Siapa dalam dunia ni yang tak pernah menyayangi seseorang atau disayangi oleh seseorang? Walaupun sekali? Siapa boleh mengaku? 

Tetapi bagi aku, semua orang pada zaman moden sekarang pasti pernah dalam hidup mereka walau sekali jatuh cinta. Sebab apa aku berani cakap macam tu? Sebabnya budak darjah 1 zaman sekarang pun dah pandai bersayang-sayang denga awek atau teman lelaki mereka dalam facebook atau apa sahaja laman sosial. Jadi sebab tu aku berani kata yang pada zaman sekarang begitu susah untuk mencari seseorang yang masih suci dalam percintaan.

Begitu juga aku. Aku pernah menyayangi dan di sayangi seseorang untuk beberapa kali. Hati aku pernah beberapa kali jatuh cinta dengan seseorang yang aku fikir mampu membuat aku tersenyum, membuat aku gembira dan juga mampu menjadi penaik semangat untuk aku. Tapi ada betul juga kata orang lain, yang kebanyakan cinta pada zaman persekolah adalah cinta monyet.

Namun, umur aku kini sudah semakin hampir menjangkau 21 tahun. Banyak kawan aku yang sudah mendirikan rumah tangga dan juga kawan baik aku sendiri sudah mengandung. Alhamdulillah. Tapi pada usia ini, sudah mampukah aku mengawal hati aku agar tidak terlalu jauh dalam buaian sayang? Mampukah aku? Aku sendiri pun tidak mampu nak jawab soalan tu.

Sebab aku tahu yang hidup aku rumit, perasaan aku rumit dan persekitaran aku juga begitu merumitkan. Tapi buat masa sekarang aku masih tidak serik untuk sayangkan seseorang. Jadi aku begitu harap yang dia juga begitu.


(aku suka berfikiran atas landasan logikal, namun bila hati dibuaikan dengan sayang dan cinta membuatkan logikal aku hilang sesekali. Aku ketawakan diri aku sendiri pada saat ini.)

Comments

Popular posts from this blog

CABARAN

MASA