MASA

mungkin betul apa yang orang selalu cakap yang masa akan berlalu dngan begitu pantas tanpa kita sedar akan ia berlalu. mungkn kalau kebiasaannya orng tidak akan menghiraukan akan berlalunya masa kerana bagi mereka walau dirisaukan mcm mn skalipun ia ttap akan berlalu dengan begitu pantas, tetapi apabila ia telah berlalu mungkin kita akan berasa begitu ingin kembali kepada masa dan ketika yang begitu kita inginkan.
dengan seiring berlalunya masa, peribadi dan cara seseorang juga turut akan mengalami perubahan yang mungkin kita tidak dapat lihat jika dengan sekali pandang tetapi ia dapat dilihat jika kita tahu siapa dirinya sebelumnya.
dalam hidup aku sekarang, berlalunya masa telah menyebabkan aku begitu kenal akan hati budi seseornng, cara pemikiran, cara perlakuan dan sebagaikan dalam diri orang yang sentiasa berada disekeliling aku. mungkin pada orang yang membaca apa yang aku tulis ni akan beraggapan yang aku suka menilai seseorang, namun ia tidak benar. sebb kdang2 kita x prlu menilai atau berusaha untuk memahami cara mereka kerana mereka yang akan tunjuk kan benda itu sendiri.
dan dngan berlalunya masa membuatkan aku dapat menapis siapa yang akan membantu ketika aku susah, ketwa bila gembira, dan menagis bila sedih...

Comments

Popular posts from this blog

CABARAN

NOVEL GRAFIK @ GEMPAK STARZ