HUBUNGAN YANG TIDAK AKAN KEMANA

25/08/2017 04.21am

Pagi ni aq dikejutkan dengan satu kenyataan yg paling benar. Tiada yg benar melainkan yg benar belaka.

Aq rasa siapa yg baca dan masuk dlam blog aq ni, mesti pernah sayangkan ssorang atau disayangi seseorang, kan? Jangan menipu aku ye?

Dan begitu juga aku, sekarang aku dengan jujurnya katakan bahawa aq sedang menyayangi seseorang yang aku tahu satu hari dia akan pergi dari aku. Maksudnya, aq tahu yang dia bukanlah jodoh aku untuk smpai ke hari tua. Sbb aku tahu yang dia akan berkahwin dengan orang lain satu hari nanti. Itu aku pasti.

Tapi aku jga dh siapkan mental dan fizikal aku (masih dalam persentage yg rendah lah) untuk terima sekiranya sudah smpai masa untuk dia tinggalkan aku nanti, tapi persoalanya sekarang ni. Adakah aku akan terima dia untuk menjadi KAWAN aku setelah kami berpisah?

Kawan aq, dia percaya yang perhubungan sebagai KAWAN antara aq dan ex aku tidak akan jadi sama sekali, walau aku cuba untuk membuatnya menjadi nyata. Kerana dia kata, sekiranya aku menjadi KAWAN, perasaan sayang dan kenangan antara aku dan dia pasti akan kembali dalam hati aku dan dia. Meski pun kami cuba untuk menolaknya. Adakah benar itu semua?

Tapi tak kan dngan alasan ini, aku dan dia tidak boleh menjadi KAWAN atau SAHABAT sekiranya kami telah berjumpa dngan jodoh sebenar kami? Adakah benar itu semua?

Tapi peliknya, hati aku kuat mngatakan yg kami mungkin mampu jadi KAWAN sekiranya perpisahan kami baik. Tapi sekiranya tidak, mungkin benar kata dia.

Namun, siapa kita? Bukan kita yang menentukan masa depan. Mungkn masa akan datang, perkara lebih baik yang akan terjadi. Siapa tahu???

Comments

Popular posts from this blog

CABARAN

MASA