DIA DATANG TAIPING

Assalamualaikum...

Dah lama rasanya blog aq ni x terusik... bnyak benda dah terlepas untuk aq kongsi kan dalam blog aq ni... tapi yang pasti walau aq tak kongsikan kisah hidup dan perjalan yang berlaku dalam seharian aku in, kehidupan aku aasih seperti biasa dan masih ada bahagia dan juga sedikit kesedihan... hehehe...

Tapi kali ni aku nak ceritakan satu benda, sabtu lepas (19.09.2015) satu satunya abang angkat aku telah datang ke Taiping yang merupakan tempat yang telah menjadi rumah baru aku... bukan aku nak cakap yang dia tak pernah datang atau tak pernah jejak kan kaki di Taiping ni, tapi sebenarnya dia pertama kali datang ke Taiping tanpa membawa urusan kerja. Dan kali ini dia datang hanya dengan satu tujuan, iaitu untuk melawat aku.. terharu aku rasa bila aq dengar yang dia sanggup habiskan duit dengan belu tiket kereta api semata2 untuk melawat adik dia ni yg dh lama tak jumpa... terharu sngat...


Semasa dia ada dekat sini, tak banyak tempat yang boleh aku bawak dia sebab bukan ada benda menarik sngat pun kat taiping ni... kat sini yang menarik pun aku tak tau apa dia... sebab sepanjang aku duduk sini, aku tak bnyak berjalan... lain la kalau kat Ipoh, hari2 aku berjalan sebab aku da kawan. Kat sini aku mna da kawan... hehehe... klau kawan ngan bdak kerje, buat pning kpala je... stress...

tempat pertama yang aku bawak dia, adalah tidak lain dan tidak bukan Taman Tasik... hahaha... satu2nya tmpat riadah danbtempat dating pling femous kat Taiping ni... dan ini juga mnjadi tempat untuk aku dan abng agkat aq dating smbil bercerita setelah hampir dua bulan tak jumpa... hehehe... bnyak juga bnda yang kami bincang (hal peribadi), sebab kami kne tnggu sampai pkul 10 untuk pergi jalan2 kat shopping mall...

Tapi sebelum kami pergi shopping mall, kami singgah dulu ke Muzium Taiping... sebab masa kami lalu, dia baru je bukak... hehehehe... tapi kat sini best jgak sbb da pameran patung... kat pameran tu da banyak pameran patung2 dari seluruh negara dan termasuk la patung2 dengan pakaian tradisonal Korea... jadi pada yang peminat K-Pop dan minat dengan sejarah Korea, boleh la kenal dulu pkaian tradisional orang Korea. Kan?

Lepas je g Muzium Taiping, kami pergi shopping mall AEON Taiping... saja jalan2 dan cuci mata... tp xda pun yang menarik... hehehe... kat sini kami makan tengah hari lepas tu g shopping mall lain iaitu Taipibg Sentral dab Taiping Mall...

PAMERAN PATUNG

WEFIE TIME!!!

HEHEHE...

MANA LAGI COMEL??



Tu je yg menarik kt Taiping... tapi insyallah kalau dia datang lagi pada masa akan datang, aku akan bawak ke Bukit Larut, Zoo Taiping, Burmese, Kuala Sepetang dab banyak lagi... Insyallah... hehehe...

Comments

Popular posts from this blog

CABARAN

NOVEL GRAFIK @ GEMPAK STARZ