SIMPANAN RAHSIA

manusia mana yang dalam dunia yang luas ini tidak ada RAHSIA yang dia simpan? manusia mana yang sentiasa berterus terang mengenai dirinya kepada semua orang?
minggu ni aq rahsia hidup aq penuh dengan pelbagai rahsia yang perlu aku simpan demi diri aku dan juga demi orang disekeliling aq yang mempercayai aq...
miggu ni juga ada dua benda yng terjadi pada aku. yang PERTAMA, mggu ni aq berasa sungguh menyesal sbb aq pernah memberi tahu seseorang mengenai rahsia aq dulu yang kini telah memakan hidup aq smula. perkara yang aq ceritakan itu telah sampaikan ke orang lain sehinggakan perkara itu menjadi bahan usikan yang bg aq tidak patut dia lakukan. memang dia dah mintak maaf pada aku apa yang dia dah lakukan tap dalam diri aq, aku masih menyesal sbb mencerikan hal itu kepada dia. namun, penyesalan kini sudah tidak berguna lagi. yang berguna sekarag hanya pengajaran yang aku dapat atas apa yang berlaku.
KEDUAnya, aq rasa tak salah jika seorang rakan (A) yang mempunyai masalah menceritakan masalahnya kepada rakannya seorang lagi (B) tanpa melibatkan rakannya seorang lagi (C), sbb ada maslah yang bleh kita sembanng dengan (B) dan ada masalah yang kita bleh sembang atau selesa sembang dngan (C). betul tak? tapi yang berlaku pada aku skrang ni ialah, aq rsau sekiranya (C) berasa terpinggir atau berasa disisih akibat rahsia yang disimpan oleh (A) dgn (B).
aku pun sekarang ni tak tau nk buat apa. masalah itu yang sering bermain di kepala aq setiap masa pada minggu ni.... aku harap semua ini akan ok dalam minggu ini....

ELAKKAN DIRI DARI STRESS OK??

SENTIASA TERSENYUM DENGAN RIANG...

Comments

Popular posts from this blog

CABARAN

NOVEL GRAFIK @ GEMPAK STARZ